Frukost. Lunch. Middag.

Jag har i princip alltid ätit mackor till frukost, men i perioder har jag ätit gröt eller typ yoghurt med granola. Nu för nån vecka sen började jag tröttna på mackor och tänkte då "give gröt a try". Försökte göra det lite godare genom att koka gröten på spisen istället för att mikra den, så kokade ihop en dl havregryn och två dl vatten + lite salt, kanel och en msk jordnötssmör. Hackade lite mandlar och hade även frysta hallon, blåbär, kokoslfingor och sojamjölk till. Det blev inte riktigt så gott som jag hade hoppats på haha, men det funkade, och höll mig mätt länge! :-) 
Häromdan testade jag Risentas kikärtsbollar, som är ett pulver man blandar med varmt vatten och sedan formar till bollar och stekar i olja. Och dom var verkligen jättegoda! Och superlätta att blanda ihop och forma och steka. De blir alltså som falafel, fast smakar liite annorlunda och är mer frön/nötter i. De blev dessutom väldigt mjuka och saftiga på insidan men knapriga på utsidan, perfekt! Jag gjorde dom lite för stora så delade dom lite sen när jag skulle äta dom i tortillan, ihop med riven morot, tomat och avokado + majonäs + kryddor. Sååå gott!
Det slog mig nu att minst en grej från alla tre rätter köpte jag med studentrabatten på Ica; havregrynen, kikärtsbollarna och så delikatesspotatisen. Och alla är dessutom ekologiska! :-) Middagen nedan gjorde jag i alla fall en kväll då jag kände för att "lyxa" till det lite. Tvättade och delade (de största) potatisarna, ugnsbakade dom ihop med olivolja och kryddade sedan med timjan och salt. Gjorde en sås på majonäs, soyghurt, chili/vitlöksås och svartpeppar. Och så en schnitzel från Anamma, lite citron, tomat, oliver och balsamico. Nom nom nom!